Friday, May 22, 2020

Easy and fun Greek Yogurt dessert

Hari panas macam ni apa kata berbuka dengan dessert yang manis dan mudah sangat penyediaan die..Greek yogurt! Rasa lega je tekak bila dapat dessert ni tau. Dah la senang, cepat pulak nak buat.. jom kita tengok bahan bahan nya.

  • Greek Yogurt ( siapa yang tak suka greek yogurt boleh tukar kepada yogurt biasa)
  • biskut( kebetulan ada choc chip) anda boleh gunakan apa jua biskut
  • Kacang (optional) kalau taknak letak pon takpe
  • Susu kotak (AD gunakan susu HL kotak kecil)
cara caranya:
  1. Kacau yogurt dengan sedikit susu sampai menjadi fluffy
  2. Hancurkan biskut dan kacang
  3. Lapiskan biskut di bahagian bawah dan selang selikan dengan yogurt 



Tada!!! siap dah.. simpan di peti sejuk sementara tunggu untuk berbuka
Share:

16 comments:

  1. mantap nih.. yogurt nya.. btw di sana udh buka puasa ya??

    ReplyDelete
  2. Actually I think Turkish yoghurt is better than other yoghurt 😊 thanks for your sharing 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. actually i'm also not a fan for greek yogurt heheh it's a bit sour for me.. wahh really? i have to try turkish yogurt after this

      Delete
  3. wahhh nampak sedappppp

    saya jenis2 yogurt pon tk thu..kekekeke
    sume benda saya makan XD

    ReplyDelete
  4. CP pun suka Greek Yogurt. Nanti boleh try resepi ni. TQ share

    ReplyDelete
  5. Wow I love yogurt so much!

    ReplyDelete
  6. Saya lihat enak sekali, jadi ingin cepat berbuka dan menikmatinya hihi

    ReplyDelete
  7. Adoi.. lega je bila dia lalu tekak kan AD..

    ReplyDelete
  8. Hello!! it looks really good. Thanks for sharing.

    Blessings!!

    ReplyDelete
  9. arini lastday puasa., salam aidilfitri dari wak ;p

    ReplyDelete
  10. Wahhh sedapnya! I should try this later. Thank you for sharing 😀 Btw, done follow your blog. Come visit mine http://theblahblahspeaker.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. tiene que estar delicioso, que rico, me apetece un monton

    ReplyDelete
  12. I think you should try it with Turkish yogurt, I think it will be more delicious. :)

    ReplyDelete
  13. I love healthy snacks like this! They're not only filling, they give you an energy boost too! Thanks for sharing!

    ReplyDelete