Penat

By anakdenesor - Tuesday, January 22, 2019

P.E.N.A.T!

Penat..ya penat dengan drama yang tak kesudahan..
Penat..pabila ku bagi separuh hati..tapi apa yang kudapat?
jujur aku ucap aku penat dengan duniawi..

Kadang rasa lelah ini semakin menggunung..
Rasa ingin putus asa itu semakin membesar di dada..
"apakah aku ini memang tiada erti buatmu?"

Namun ku tolak ketepi semua perasaan itu..
ku telan bulat bulat segala perit yang kau beri..
aku harus survive..aku harus berjuang..
bukan untuk KAU..tapi demi AKU..


  • Share:

You Might Also Like

50 Comments

  1. teruskan perjuangan.. demi diri sendiri.. jangan mengalah pasti akan ada sinar yang muncul nanti..

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Bila bergantung dengan Allah swt, pasti tak penat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep..sebagai peringatan bergantung harapan hanya pada DIA sahaja

      Delete
  3. Sabar.. teruskan tanpa mengalah.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. jatuh bagun macam mana pon..hidup perlu diteruskan

      Delete
  5. Jatuh kerana manusia, bangun kerana Allah k :)

    ReplyDelete
  6. Sabar ya sis. Rehat sebentar. Jauhkan diri dari apa yg awk rasa penat. Dunia memang begini, ujian. Harap sis tetap kuat.
    http://www.imaginasiklasik.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi kita hidup selagi itu ada ujian..betoi la tu..dunia mmg begini caranya..mekasih..

      Delete
  7. Jadi kan kepenatan semalam sebagai pengajaran tuk perbaiki diri,stay positif, insyaallah nothing is impossible 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap masih kuat seperti sebelumnya..masih sabar menghadap segalanya

      Delete
  8. sejujurnya Hana pun penat! penat layan karenah Mr.STPM tu T^T
    .
    anyhow,good luck for everything sistur <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah dis year kan hana..good luck tau..break the leg

      Delete
  9. jangan begitu !!! kuatkan semangat anda !! happy2 selalu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengah chill la ni sis..tapi biasa la ade ups and down kan

      Delete
  10. mmg penat dgn pelbagai drama dari orang-orang yang banyak ragam tapi cuba tabahkan hati..kuatkan semangat dan be happy

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat tu..drama kehidupan..eceyyy..tgh recover la ni

      Delete
  11. Sabar ye wak..dalam kehidupan memang macam2 dugaan kena hadap terutama ragam manusia. Kalau rasa penat dan geram, cuba ambil masa tarik nafas dan senyum. Lepas tu cakap 'lantak ko lah labu'..ha, esok boleh start praktis tau :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa betul tu..macam macam dugaan ade..haii sabar jela kan.kikiki bole da praktis ni..

      Delete
  12. Sabar ye..lumrah kehidupan camtulah

    ReplyDelete
  13. Banyakkan bersabar.. ambil cutie Dan having me time

    ReplyDelete
  14. kalau penat pergi rehat.

    kalau lapar pergi makan..

    kalau mengantuk tidur..

    itu sahaja solusinya..

    jika kecewa ambik masa juga untuk recovery

    ReplyDelete
  15. Kehidupan harus diteruskan, maju ke depan!

    ReplyDelete
  16. semoga dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete
  17. Teruskan berjuang dan semoga dipermudahkan segalanya ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah amin..moga dipermudahkan segalanya

      Delete
  18. Islam dah pesan jangan pernah berharap pada manusia, nanti mengecewakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah betul tu..berharap apda manusia kecewa, berharap pada ALLAH bahagia

      Delete

  19. never give up and despair because God is always beside you!
    Would you like to follow each other? If the answer is yes, please follow me on my blog & I'll follow you back.

    http://www.okcheori.com

    ReplyDelete
  20. hidup mmg penat tp kita kene kuatkan semangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..hidup kene kuat..harap kekuatan tu sentiasa ada la

      Delete
  21. kalau penat, rehat.. jangan berhenti.. okay ?

    ** hugs **

    ReplyDelete
    Replies
    1. awww soo sweet..baik..rehat sebentar tapi jgn pernah berhenti

      Delete
  22. lamanyaaaa.. serius AD masih igt nina. penat cari duit skrg ni. harap2 berbaloi demi masa depan. sihat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. NiNaaaa of coz igt..just lost contact kan sbb AD dulu stop blogging sekejap..alhamdulillah sihat

      Delete