Tips menabung tanpa sedar.

Friday, November 20, 2015
Assalamualaikum...salam jumaat...

cam best pulak smpan duit dalam botol

Hari ni nak share 1 tips untuk menabung tanpa sedar..yelah kata orang sikit-sikit, lama-lama jadi bukit..iera baru sebulan menjalankan eksperimen ni..yela kite kne cuba dulu..da berjaya baru boleh shared..klo x jadi nnti malu..takkan nak bg info salah pada orang kan..

Meh sini nak story sket..caranya senang je..korang hanya perlukan 1 kalendar dan pen sebatang..xkisah la kaler ape pon..janji ade ink..perhatikan kalendar,ade yg 30 hari ade yang 31 hari kan. Okeh,macam ni..anda kene menabung ikot jumlah tarikh pada kalender tu...

Contoh nya hari ni 20 hb so kene la menabung rm20..esok 21hb jadi esok kne tabung rm21..mulakan dengan 1hb rm1,2hb rm2..sedar x sedar dalam sebulan anda berjaya menyumpul sebanyak rm400 lebih..banyak tuh jumlah tu..senang je kan..dalam xsedar menabung untuk org yg macam iera ni kira oke la tu..simpanan bersih rm400..kalo nak suruh hari2 menabung liat..nak jadikan lagi psiko,iera ngan housemate tukar tabung..die pegang tabung iera,iera pegang tabung die...jadi xde la klo da tabung tu nak terguna balik duit kan..kikiki..

Teori ni berhasil bagi iera..sebulan da try..ni bulan ke dua..Ha,bg yang berminat bole la buat...sape yg ade idea yg psiko lagi nnti habaq mai la..until then..chill

XOXO ^-^
Powered by Blogger.