Belajar dari anak kecil itu.

by - Friday, September 18, 2015

Cerita semalam membuatkan aku terfikir..byk pengajaran yg dapat diambil..bagaimana anak kecil tetap gigih berusaha..bagaimana anak kecil itu tidak sesekali patah semangat..apatah lagi klo nak dibandingkan dgn aku...masih byk yg perlu dipelajari..

"Laskar Pelangi" begitu lah tajuknya..mengisahkan anak kecil yg gigih menimba ilmu..tidak pernah kenal erti putus asa..it's really nice story..

Kadang2 aku terfikir...andai saja waktu bisa diputar kembali..akan ku mohon utk kembali di masa aku kecil..saat dimana bila kau jatuh hanya tgn atau pon kaki yg cedera,bukan hati yg terluka..saat dimana kau bergadoh,hanya sehari saja bermasam muka..begitu tulus hatimu wahai anak kecil...

Aku tersentuh,di saat kamoo berkali kali terjatuh..namun masih mencuba untuk berdiri..tanpa lelah..tanpa jemu...kerana kamoo tahu suatu hari nnti akan berhasil usaha yg kamo lakukan itu..

"akan aku jd kanak kanak yang paling bahagia tika itu..andai saja waktu bisa diundur kembali"

You May Also Like

14 comments